piątek, 15 stycznia 2016

Zima

Już myślałam, że w tym roku nie będzie na blogu zimowych zdjęć. Ale jednak się udało i ta dam:







Rozpoczęłam nowy haft:


Dzięki temu, że mam dwie ramki o różnych wymiarach mogłam sobie do nowego obrazka zrobić podłużną ramkę. Jak kiedyś kupię ramkę 15x15 i 35x35 to już będę mogła szaleć na całego. Myślałam, że 35x35 nie będzie mi potrzebna ale mam sporo ładnych wzorów, które mają powyżej 188 krzyżyków. A tyle krzyżyków mieści mi się na ramce 28x28 przy aidzie20. Wiem, że kanwę możną przesuwać, ale jakoś to do mnie nie przemawia i muszę mieć cały obrazek widoczny na ramce.
Co do kanwy aidy20 to bardzo przyjemnie mi się na niej haftuje. Chociaż myślałam, że krzyżyki będą bardziej pełne. A jednak są prześwity. Widać to na fotce poniżej. Nie wszystkie kratki są idealnie równe. Przy 16 i 18 nie zdarzały się tak widoczne "nierówności". Ale chyba trzeba się z tym pogodzić.


Powoli będę nadrabiać blogowe zaległości bo siedzę przy kompie pierwszy raz od tygodnia. Jak mówi stare przysłowie: uderz w stół a nożyce się odezwą, pochwal się, że nie chorujesz a zaraz cię jakiś wirus zza winkla dopadnie;) Chciało mi się wylegiwać jak kot od rana do nocy to dostałam czego chciałam;)

27 komentarzy:

  1. Ta radosc wymalowana na psich pyskach niesamowita :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda:) Dziewczyny były przeszczęśliwe:)

      Usuń
  2. Czyli zaliczyłaś zimowe zaziębienie i masz już spokój w tym sezonie (i aż do przedwiośnia spokój, ale nie wypowiadaj tego głośno, żeby nie zapeszyć). Psy na śniegu ocieplają mi zimę, Twoje psy, bo u mnie nie ma śniegu:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaziębienie to bym zniosła:) Było strasznie... Ale spuśćmy na to zasłonę milczenia;) A u nas jeszcze śniegu dopadało:) Jupi!!!

      Usuń
  3. to ja teraz tylko zdrowia życzę i czasu na dzierganie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i przyjmuję takie życzenia z otwartymi ramionami:))) Teraz już mogę działać. Ale jak mnie zwaliło to nawet czytać nie mogłam. Choroby są ble;)

      Usuń
  4. Miło popatrzeć na Twoje zwierzaki radośnie brykające w śniegu :)
    Zaciekawiłaś mnie tymi ramkami do haftu (też o nich myślę) - z Twojego wpisu wynika, że można je łączyć i np. z trzech zrobić jedną. Czy dobrze zrozumiałam. I jeszcze jedno, gdzieś wyczytałam, że one brudzą haft, czy też tak sądzisz.
    A swoją drogą bardzo jestem ciekawa, co to za nowy haft zaczęłaś.
    I oczywiście życzę zdrowia.
    Pozdrawiam ciepło :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za życzenia:) Co do tych ramek to można sobie kupić kilka wymiarów i łączyć jak się podoba. To bardzo fajne rozwiązanie bo dzięki temu można sobie ramkę dobrać do obrazka i nie marnować kanwy. Nie wiem o o co chodzi z tym brudzeniem. Specjalnie sprawdziłam moje hafty w dziennym świetle i kanwa jest czysta. A nawet nie myłam tych ramek. Być może sprawa wygląda inaczej kiedy się te zaciski zakłada na miejsca wyhaftowane. Ja tego nie robię. Kanwę naciągam raz i nie zdejmuję z ramki póki nie skończę haftu. Czasami poprawiam naciąg. Ale rzadko. Nie upieram się, że nie brudzą bo może komuś brudzą. Widziałam, że niektóre hafciarki podkładają materiał pod te zaciski. Nowy haft rośnie więc niedługo będzie można łatwo zgadnąć co mam teraz na hafciarskiej tapecie:)

      Usuń
    2. Dziękuję za odpowiedź w sprawie ramek. Pewnie szybciej je dzięki temu kupię. Co do tego brudzenia, to niestety, nie zapamiętałam, gdzie czytałam, bo można by się spytać.
      Pozdrawiam ciepło :-)

      Usuń
  5. Białe szaleństwo i taka radość Twoich zwierzaków - bezcenne :) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. U nas dzisiaj napadało śniegu i chciałam też porobić jakieś zdjęcia ale niestety było bardzo pochmurno.
    Mam nadzieję, że jutro będzie lepiej.

    Super zdjęcia zrobiłaś, a pieski widać zadowolone z białego puchu :).

    Dobrze, że zdążyłaś wyzdrowieć na spacer :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spacer był przed domem;) Sis bawiła się z psami a ja stałam w drzwiach i robiłam zdjęcia:)

      Usuń
  7. Super zimowe foty!:) Życzę Ci zdrówka i miłego haftowania!:))
    Uściski!:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, dziękuję, dziękuję:)

      Usuń
  8. Uwielbiam ten koci wzrok, patrzą z wyższością i zażenowaniem :P

    OdpowiedzUsuń
  9. Odpowiedzi
    1. Spaceru niestety nie było. Szaleństwo zadziało się przed domem:)

      Usuń
  10. Pięknie zimowo mamy, nie ? Moja Gaja też szaleje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo pięknie:) Taka powinna być cała zima.

      Usuń
  11. Dużo zdrowia Ci życzę.
    Psiaki są cudowne - uwielbiam oglądać, jak biegają po śniegu :-) Fantastyczne zdjęcia.
    Bardzo jestem ciekawa, co to za nowy obraz powstaje...
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Kasiu:) Niedługo pokażę co mam teraz na ramce:) U nas śnieg najbardziej lubi Luśka. Tarza się nawet w ubraniu;)

      Usuń
  12. Piękne zimowe widoczki :-) Widać, że pieski uwielbiają takie zabawy :-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję:) Za odwiedziny, za czas i za każde słowo:)