poniedziałek, 2 marca 2015

Turturki, haft krzyżykowy i Rudzielec:)

Daro


Łukaszek


Roberto


Moje pierwsze hafciarskie próby, wieki temu, to był haft krzyżykowy. Wtedy zupełnie mi się on nie spodobał. Dopiero haft gobelinowy mnie wciągnął. I trwałam w przekonaniu, że haft krzyżykowy mnie nie wciągnie do niedawna. Jakiś czas temu stwierdziłam, że zrobię drugie podejście. Miałam kawałek kanwy (gratis od Coricamo) i dołączony do niej schemat. Wykorzystałam mulinę którą miałam i ... Wpadłam jak śliwka w kompot;) Bo okazało się, że jednak fajnie się stawia te krzyżyki. Nawet bardzo fajnie;) Oto moje pierwsze "dzieło":


Wiem, że krzywulce i jeszcze dużo im brakuje ale mam nadzieję, że z czasem będzie lepiej. A ile hafciarskich możliwości się przede mną otworzyło! Czuję się tak, jak bym odkryła dla siebie nowe hobby;)

A na zakończenie rudy akcent:

24 komentarze:

  1. Śliczny haft. To mi przypomina, że dawno nic nie haftowałam. Mam zaczęty jakiś obrazek ale trochę się zniechęciłam, bo za drobne te krzyżyki jak na mój gust.
    Śliczny jest Ludzik. Nie to co tamten obrzydliwy pająk.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Beva:) Dla mnie im drobniejsze tym lepiej. Nie wiem dlaczego. Chociaż pewnie jest jakaś granica. Jak kupię drobną aidę to się przekonam;) Ludzik śliczny ale ma brudne łapy. Pająk jakoś lepiej o siebie dbał;)

      Usuń
  2. A ja od jakiegoś czasu myślę, żeby właśnie zacząć przygodę z haftem ;) Piękne początki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haft bardzo polecam. Ja do tej pory haftowałam ściegiem gobelinowym. Też jest super:)

      Usuń
  3. żółwiki super i hafcik też. Kiedyś mnie telepało na samą myśl a teraz - uwielbiam. Chętnie bym coś wyhaftowała ale boję się znowu zacząć, bo od tego nie sposób się oderwać

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Mika:) Fakt, że od haftu trudno się oderwać. Ale jednak frajda haftowania jest warta tej małej niedogodności;)

      Usuń
  4. Śliczne żółwiki :-) Haft wspaniały - bardzo mi się podoba :-)
    Rudzielec piękny, jak zawsze ;-)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Kasiu:) Hafciki oddałam rodzicom. Rudzielec może zostać modelem bo naprawdę jest fotogeniczny;)

      Usuń
  5. Jako hafciarka krzyżykowa bardzo się cieszę, że doceniłaś ten haft.:) Rudy rządzi!;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Doceniłam i to bardzo. Daje dużo większe możliwości niż haft gobelinowy. Tera jeszcze tylko muszę odłożyć kasę na ramkę do haftowania i będę mogła szaleć;)

      Usuń
  6. Jakie krzywulce, jakie brakuje ?! Pięknotki:) Żółwiki świetne, ale i tak rude najładniejsze. Wybacz:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Brakuje, brakuje;) Co do Rudego to się zgadzam w stu procentach więc nie mam czego wybaczać;)

      Usuń
  7. Przeczytałam komentarze i jestem pełna podziwu... Dla Twojego haftu, bo uważam go po prostu za piękny. I dla dziewczyn, które haftują i Ciebie dopingują. Te komentarze robią wrażenie... ze mnie jest hafciarska noga stołowa, ale te niezapominajki to są kwiatki z bajki:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Wikera:) Polecam haftowanie. To naprawdę fajna sprawa. W sumie zasady w hafcie są proste. Tak mi się przynajmniej wydaje. Najtrudniejsze jest wyrobienie sobie ręki żeby robiła równe krzyżyki. W gobelinowym jest prościej.

      Usuń
  8. Jakie śliczne "tuptusie",
    tak nasze żółwie nazywało moje dziecko gdy był mały.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Tuptusie to fajna ksywa:)

      Usuń
  9. Żółwiki powalają na kolana są cudnie kolorowe :) Również piękny haft a kociak - to dopiero przyjaciel :) :) Pozdrawiam :) :)

    OdpowiedzUsuń
  10. najbardziej podoba mi się 1 żółwik- jest słodki

    OdpowiedzUsuń
  11. Cudne żółwiki, mają świetne, wesołe kolory :) Kiedyś miałam takiego żółwia, był różowy i miał kolorowy pancerz, bardzo go lubiłam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się ogromnie, że żółwiki się podobają:)

      Usuń
  12. Prześliczne żółwiki ale Ty masz tempo tworzenia łał i hafcik uroczo się zapowiada :)))
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Beatko:) Hafcik jest skończony. Teraz trzeba go tylko oprawić.

      Usuń

Dziękuję:) Za odwiedziny, za czas i za każde słowo:)